*Aradan neredeyse 6 yıldan fazla bir zaman geçtikten sonra “Batman’ın kazanımı olan yeni hastane ne olacak?” diyen okurlarımıza da bu sütunlarda son gelişmeleri duyuruyoruz…
*Evet 6 yıl öncesinden günümüze kadar yapılan çalışmalarda trafik sorununun olmadığı Güney çevre yoluna yakın bir noktada 120 dönüm arazi tahsis edildi, 2 yıldır yatırım programı kapsamına alınan devasa yatırım, temeli atılacağı sırada; fiyat güncelleme kararnamesine takıldı…
ÇEVREYE HİTAP EDECEK HASTANE
Güney çevre yolunda kurulması planlanan 500 yatak kapasiteli tam teşekküllü hastanenin temeli zamanında atılsaydı, çevredeki yerleşim birimleriyle birlikte yılda ortalama 4 milyon kişiye sağlık hizmeti verecekti.
Bu sağlık yatırımı, tam 6 yıl önce programa alınmıştı.
Önce 250 yatak kapasiteli olarak tasarlanmıştı, ardından 500 yatak kapasiteye çıkarıldı.
Yer tespiti uzun zaman aldı.
Yeni hastanenin yeri uzun süre gizli tutuldu.
3.5 Yıl öncesinde yeni stadyum tamamlandığında yeni hastanenin de yeri açıklandı.
Yeni hastanenin yapılacağı alanın ‘imar’ çalışmaları tamamlandı.
Yatırım programına alındıktan sonra Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca, başta olmak üzere üst düzey yetkililer, “500 Yatak kapasiteli hastane’nin Batman’a hayırlı olsun” dediler.
Sağlık Bakanlığı’nın Batman hastanesinin projesiyle ilgili açıklamasında “1000 Günde tamamlanacağı” açıklanan modern yapıyla ilgili tüm detayları kamuoyu ile paylaşmıştık…
Bingöl-Sarıdağ firmasının üstlendiği yeni hastane 470 milyon TL ile ihalesi gerçekleşmişti.
Fiyat farkı ve kur güncelleme işi bu yatırımı, geciktirmişti.
Bu şehrin yıllardır beklediği ‘yatırım’ bir türlü gerçekleşmedi.
Bu yılın ortalarında ‘temel atma töreni’ bekleniliyordu.
DİYARBAKIR HASTANESİNDE DE DURUM AYNI
Fiyat güncelleme kararnamesi, sadece Batman’ı değil; komşu iller Diyarbakır ve Şırnak’taki yeni hastanelerin yapımını da durdurdu.
İşlerini yüzde 15’in altında tamamlayan kamu müteahhitlerinin yararlandığı ‘Tasfiye Yasası’nın çıkmasından sonra Diyarbakır’da yapılması planlanan yeni şehir hastanesinin inşaatı da durdu.
Komşu Diyarbakır’daki 1000 yataklı hastanenin inşaatını LİMAK firması 1 milyar 93 milyon TL ile üstlenmişti.
Firmanın enflasyon farkının oluşmasından bir süre önce de işçilerin bir kısmını ücretsiz izne çıkarmıştı. Diyarbakır’daki hastanenin yapımı için şantiye kurulmuş, temel kazma çalışmaları da başlamıştı. Ancak dövizdeki ani yükselme ve enflasyon farkı nedeniyle bir süredir çalışmalar durmuştu.
200’e yakın firma yasadan yararlandı.
Fiyat farkının önümüzdeki dönemde oluşacak enflasyon oranında güncellenmesi için de çalışmaların devam ettiği de gelen haberler arasında.
YENİ YASA NE İÇERİYOR?
Yapılan düzenleme ile 1 Nisan 2022 tarihinden önce ihale edilen ve kabulü/geçici kabulü onaylanmamış yapım, hizmet alım ve mal alım işlerinde; 1 Ocak 2022 ile 31 Mart 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen kısımlar için ek fiyat farkı verilebilir… 1 Ocak 2022 tarihinden önce ihale edilen ve 15 Nisan 2022 itibari ile devam eden ve bu tarih itibari ile ilk sözleşme bedelinin yüzde 15’ine kadar olan işlerde yüklenicinin başvurusu üzerine sözleşme fesh edilip tasfiye edilebilir. Bu kanun kapsamında fesih edilen sözleşmelerde fesihten kaynaklı kısıtlama ve yaptırımlar uygulanmaz ve yüklenicinin teminatı iade edilir.
Sürecin bu şekilde olması kamu müteahhitleri için bir fırsat ama Diyarbakır, Batman ve Şırnak gibi illerde kurulması kararlaştırılan yeni hastanelerin hayata geçirilmesi biraz zaman alacak gibi…
Batman’ın kazanımı olan yeni hastanenin yapımını üstlenen firmadan henüz bir açıklama yok.
Umarız, Batman’ın yeni hastanesi için bundan sonraki ‘gelişmeler’ olumlu olur.
Bunca geçen zaman içinde Batman’ın ‘yeni hastanesine’ kavuşması gerekiyordu.
Bakalım, önümüzdeki süreç, yeni hastane için nasıl olacak?
Bu önemli yatırımı takip edeceğiz.
Sağlıkla kalın…
Next