Geçen gün Mail’ime gelen bir ileti tebbesümle karışık epey düşündürdü beni. Mail bir dostumdan gelmişti. Yaşadıklarımızdan, yaşananlardan bıkmış olmalı ki yine dokundurtarak eleştirisini dile getirmeye çalışmıştı.

Sevgili dostum bir mühendis. Dokundurtması da başta kendi mesleğine yönelik olmuş tabi. Ancak hayatta hakikaten aynı hatayı tekrarlayınca çok da zor durumlarda kaldığımız belirlememiz gerekmektedir.

Sosyal, siyasal, kültürel ve ekonomik yaşamımızda birçok kez aynı tekrardan kaynaklanan yanlışlar yapmamız hepimizi üzen bir durum değil mi?

Şapkamızı bir an olsun önümüze koyup düşünelim şimdi; ama hakkını vererek. Maili okuduktan sonra tekrar düşünelim. Maildeki bilgiler doğrumu değil mi?

’’ EŞEK" DEYİP GEÇMEYİN …!

>

> Her ne kadar insanoğlu türlü akılsızlıkları eşeklikle nitelendirse de

> en güzel gözlere sahip bu sevimli hayvan, yerine göre çoğu insandan

> daha akıllıdır…

> Örneğin ’’Eşek, iyi bir yol mühendisidir. Yokuşları en fazla yüzde yedi

> eğimle ve kısa mesafelerde virajlar alarak çıkar.’’

>

> Dediklerinde… Ben de inanmamış ve nivelman yaptırmıştım yani

> topoğrafik aletle ölçüm. Sonuç şaşırtıcıydı: Yüzde 7.

> Hani bu konuda çoğumuzun bildiği meşhur bir Anadolu fıkrası vardır:

> 1950’li yıllarda Amerikalı mühendisler gelmiş Türkiye’ye. Bir kısım

> imar çalışmalarına rehberlik ediyorlarmış. O zamanlarda yol güzergâhını

> belirleyecek alet yok, eleman yok. Nafı’a mühendisleri eşeği yokuşa

> sürüyorlar, arkasından elemanlar şerit metre çekiyor ve eşeğin ayak

> izlerine kazık çakıp istikamet belirliyorlarmış. Bunu gören Amerikalı

> mühendis, pratiği kavrayamamış ve sormuş:

> - Ne yapıyorlar böyle?

> - Rampada yolun güzergâhını belirliyorlar.

> - Nasıl yani, anlayamadım?

> - Eşek yüzde 7 eğimin üstüne çıkmaz, biz de eşeğin izinde kazık çakıp

> rampada yol güzergâhı belirliyoruz demişler.

>

> Amerikalı katılarak gülmeye başlamış. Yatışınca da sormuş:

> - Peki, eşek bulamayınca ne yapıyorsunuz?

> Yetkili bozgun… Cevap vermiş:

> - Amerika’dan mühendis getirtiyoruz.

> *******

> Eşek iyi bir kılavuzdur: Gittiği bir yolu hiç unutmaz ve o yoldan

> şaşmaz. Bu nedenle deve veya katır kervanlarının önüne daha önce bu

> yoldan gitmiş bir eşeği kılavuz olarak koyarlarmış.

> *******

>

> Evet, eşek akıllıdır… Düştüğü çamura bir daha, asla düşmez. "Eşşek

> bir defa çamura düşer!" Deyimi bundandır.

>

> Biz eşek miyiz diye düşündüm, genele vurursak o kadar bile olamamışız,

> çamurdan çıkamıyoruz…”

Ne diyelim sevgili dostum.

Eşek kadar karalı olamadığımı için o kadar çok yaptığımız hata var ki yeryüzünde.Çok değil doğrulukta kesin bilgi sahibi olduğumu konularda bile eşek kadar karalı olabilseydik belki de şu anda sahip olduğumuz bir çok problemi çözmüş olur hayatımızı daha düzenli bir hale getirmiştik.