Dernek Başkanı Hasan Argunağa, açıklamada şu ifadelere yer verdi; “Emekliler bu ülkenin onurudur ve bizim baş tacımızdır. Ancak çok açık bir gerçeği hatırlatmak zorundayız: Bu ülkede olduğu gibi hele ki yeşil doku yetersizliği olan kentimizde oksijen yetersizliğinden, betonlaşmadan ve sağlıksız kentleşmeden en fazla etkilenen kesimlerin başında yine emekliler gelmektedir. Yine herkes biliyor ki; emeklilerin en çok sığındığı, nefes aldığı, sosyalleştiği yerler parklar ve yeşil alanlardır.
Hal böyle iken soruyoruz; Yeşil dokuyu betonlaştırmak emeklilere, yaşlılara hizmet olarak sunulabilir mi? Kentimizde 5 ayrı parkta “emeklilere yönelik lokal” adı altında yapılaşma planlandığına dair ciddi bilgi ve duyumlar alıyoruz. Geçen yıl bu konudaki beyanlar, gazete haberleri olmuştu. Her bir lokal demek, biraz daha beton, biraz daha yeşil örtüye müdahale demektir. Her bir yapı demek, biraz daha az ağaç, biraz daha az oksijen demektir. Bu ise doğrudan halk sağlığına müdahaledir. Bu kentte daha önce de aynı hatalar yapıldı. Parklara tandırlar kuruldu, büfeler yerleştirildi, muhtar ofisleri konduruldu. Her defasında “küçük bir yapı” denildi, ama sonuç büyük bir doğa tahribatı oldu.“
Next





