“ARITMA TESİSİNİ 1 MİLYON NÜFUSA
GÖRE YENİDEN PLANLIYORUZ”
Necat Nasıroğlu Bulvarı’nda devam eden kanalizasyon ve çevre yolu çalışmaları hızlandırıldı. Vali ve Belediye Başkan Vekili Ekrem Canalp, bulvarda devam eden kanalizasyon altyapısında yürütülen dönüşüm sürecine dikkat çekerek; “Burada iki işi beraberce görmek üzere geldik. Bunlardan bir tanesi Batman’da kanalizasyonun oluşturduğu ve zaman zaman rahatsızlık veren durumdur. Kokulara ve görüntü kirliliğine sebebiyet veren bu sorun, geçmişte yapılan arıtma tesisinin kapasite yetersizliğinden kaynaklanmaktadır. Bu tesis yaklaşık 13 yıl önce 340 bin nüfusa göre yapılmıştı. Oluşan kapasite açığı, atık suların Batman Çayı’na doğrudan deşarj edilmesine neden olmuştur. Şu anda yaptığımız çalışma ile Batman Çayı’na yapılan doğrudan deşarjı arıtma tesisine yönlendiriyoruz. Yağmur suyu ile kanalizasyon hatlarını da birbirinden ayırıyoruz. İlerleyen süreçte arıtma tesisimizi 1 milyon nüfusa hizmet verecek şekilde yeniden projelendiriyoruz. Sadece fiziksel değil, biyolojik ve kimyasal arıtmayı da içeren modern bir tesis oluşturacağız” dedi. Öte yandan güzergahın Batman trafiği için hayati düzeyde olduğuna dikkat çeken Vali Canalp; “Batman’ın ulaşım vizyonunu 100 yıllık perspektifle ele alıyoruz. Batray projesi, çift çevre yolu ve yeni bulvarlarla birlikte Batman’da trafik çilesi diye bir şey kalmayacak” diye konuştu.


Next




