AMEDSPOR’UN SOSYAL
MEDYASI GERİLİME NEDEN OLDU
Önceki gün Süper Lig’e çıkan Amedspor’un şampiyonluğu birçok şehirde kutlandı. Geç saatlere dek kutlama yapılan şehirleri başında da Batman da yer aldı. Ancak Amedspor’un resmi ınstagram sayfasında yapılan bir paylaşım, iki şehir arasındaki taraftarlar arasında gerileme neden oldu. Amedspor’un Erzurum’dan başlayıp Diyarbakır’a kadar gelen otobüs yolculuğunda paylaşılan haritada ‘Batman’ ismine yer vermemesi Batman’da şok ve tepkiyle karşılandı. Binlerce taraftar Amedspor’un resmi sayfasına tepkide bulundu. Daha sonra Batman Petrolspor kulübü de duruma tepki göstererek, Amedspor ile ilgili yaptığı kutlama mesajını sildi ve resmi açıklamada bulundu.
PETROL’DEN AÇIKLAMA
Batman’da tepkilere neden olan paylaşım sonrası Petrolspor açıklamada da bulundu. Açıklamada şu ifadelere yer verildi; “Amed Sportif Faaliyetler’in Süper Lig’e yükselmesi sonrası kulübümüz tarafından bir tebrik mesajı yayımlanmıştır. Komşu ve kardeş Diyarbakır halkının mutluluğu, Batman sokaklarında da karşılık bulmuştur. Ancak Amedspor’un şampiyonluk sonrası resmî hesabından paylaştığı animasyon videosunda Batman ilimizin adına bilinçli şekilde yer verilmemesi, tarafımızca futbolun birleştirici ve dayanışmacı ruhuna aykırı, ayrıştırıcı bir yaklaşım olarak değerlendirilmiştir. Sporun birleştirici gücüne inanan kulübümüz açısından bu tutum kabul edilemez bulunmuştur. Diyarbakır halkının mutluluğunu yüreğinde hisseden kulübümüz, söz konusu gelişmeye kayıtsız kalmamış ve daha önce yayımladığı tebrik mesajını kaldırma kararı almıştır.”

AMEDSPOR’DAN DÜZELTME VE ÖZÜR
Petrolspor’un açıklamasından kısa süre sonra Amedspor hem paylaşımındaki haritada Batman ismini ekletti hem de özür diledi. Amedspor’un açıklaması şöyle; “Önceki paylaşımımızda yaşanan teknik hatadan dolayı Batman halkımızdan özür dileriz. Batman Amed’tir, Amed Batman’dır.” Öte yandan binlerce taraftar arasında gerilim yaşanırken, tansiyonun düşmesi için de bazı taraftarlar arasında ‘sağduyu’ çağrısında bulunuldu.
Next





