BATMAN MİTİNGİ CUMARTESİ
8 Mart Dünya Kadınlar Günü Batman'da bu kez 7 Mart'ta kutlanacak. Turgut Özal Bulvarı Dörtyol kavşağında yapılacak mitinge Batmanlı kadınları ve gençleri davet eden DEM Parti İl Eş Başkanı Semra Güneş ve görevden uzaklaştırılan Batman Belediye Eş Başkanı Gülistan Sönük, mitinge yönelik hazırlıkları sürdürdüklerini belirtti. Mahalle ve ev gezilerinin yanı sıra STK ile yerel basın ziyaretleri gerçekleştirdiklerini söyleyen Güneş ve Sönük; “Rojava kadın devrimini birlik ruhuyla savunuyoruz. 8 Mart; eşitlik, özgürlük ve adalet mücadelesinin günüdür. Kadın kırımına, şiddete ve sömürüye karşı; barış ve demokratik toplum için alanlardayız. Kadın kırımına karşı örgütlenerek direniyoruz. 7 Mart'ta Batman'da buluşuyoruz” dediler.

SÖNÜK‘TEN ÇAĞRI
Cumartesi günü Turgut Özal Bulvarı Dörtyol kavşağında Batman'da yapılacak mitinge Şırnak Milletvekili Ayşegül Doğan, TJA Aktivisti Çimen Fidan ve Kürt Kadın Platformu'ndan Mizgin Irgat katılacak. Sanatçı Koma Jin Ma'ın kemençe eşliğindeki müzik dinletisi saat 11.00'da start alacak. Batmanlı kadınlar ile uyuşturucu madde bağımlılığına karşı sesini yükseltecek gençleri de miting alanına beklediklerini söyleyen Sönük, şunları kaydetti; “Kadınlar ve gençlerimiz mutlaka bu mitingde olmalı. Kadın olarak biz demokratik toplumu örerken, 'kadının mücadelesini de nasıl örgütlendiririz' diye çalışma da yapıyoruz. Rojava'daki saç örgüsüne milyonlarca kadın destek vermişti. Cumartesi düzenleyeceğimiz miting için mahalle mahalle dolaşıp, herkesi alana davet ediyoruz.”
Next




