Birkaç günlüğüne Ankara’ya gitmiştim. Ankara’ya gitmişken Ortak Çözüm Dergisi’nden arkadaşım Erhan Basmacı’yla, Batman’ın emektar (eski) Milli Eğitim Müdürü Fazıl Kardaş’ı da bir soralım dedik. Emektar müdürümüzü telefonla aradık ve Ankara’da olduğumuzu söyledik. Fazıl Bey Ankara’da olduğumuzu öğrenince çok sevindi ve bizleri ağırlamak istedi. Tabi biz de davetini sevinçle karşıladık. Arabasıyla bizleri gelip aldı ve gün boyu güneydoğunun o eşsiz misafirperverliğini gösterdi bizlere. Belli ki Batman’da kaldığı süre zarfı içinde Batman’ın misafirperverliği kendisini derinden etkilemiş.

Fazıl Bey, bizlere Batman’da kaldığı zaman sürecinde hangi zorluklarla karşılaştığını anlattı. Zaten öyle değil mi ki; bu ülkede vatandaşı için bir şeyler yapmak isteyen zorluklara maruz kalmakta, işte Fazıl Kardaş da onlardan biri. Kars’ta Milli Eğitim Müdürüyken birçok zorlukla karşılaşmış. Bülent Ecevit’in Başbakan olduğu dönemde DSP Kars milletvekili, Fazıl beyi görevinden aldırmış. Görevden alınmasının gerekçesi: Görevini en iyi şekilde yapması, Kars’a okullar kazandırması, Kars’ın eğitim seviyesini yükselttirmesi ve Kars halkının sevgisini kazanması. Evet sizlere tuhaf gelebilir; ama gerçek bu. Kars’ta gece yarısı görevine son verilmesi haberini alan: Parti başkanları, sivil toplum örgüt liderleri ve muhtarlar, Belediye Meclis Salonunda toplanıp  son yıllarda Kars’ın eğitim ve öğretimde büyük başarılar sağlamasında üstün emek ve gayreti olan, çalışkanlığı ve efendi kişiliği ile Kars halkının gönlünde taht kuran birinin siyasi çıkarları uğruna görevinden alınmasını kınadıklarını ve bunu Başbakan Bülent Ecevit’e şikayet edeceklerini belirtmişler; fakat fayda etmemiş ve Fazıl Kardaş Bolu’ya müfettiş olarak atanmış. Daha sonrasında bakanlık tarafından ilimize Milli Eğitim Müdürü olarak atandı. Batman’da çok çalıştı, Fen Lisesini ve birçok okulu Batman’a kazandırdı. Eğitim ahlakından ödün vermedi, kimseye rüşvet yoluyla ihale vermedi, Batman halkı tarafından çok sevildi ve başka müdürler gibi yüksekten uçmadı. Fazıl bey, hemen hemen tüm okulları gezdi ve öğrencilerle diyalog içerisinde oldu. Tabi ki bunlar öyle kolay olmadı; çünkü güzel çalışmalar kimi kesimi çok rahatsız etti ve olmadık yerde gözaltına alındı; ama her şeye rağmen bildiği doğru yoldan şaşmadı. Tayini çıktığında Batmanlılar çok üzüldü, yerel basın belki ilk defa ortak paydada buluştu ve köşe yazarları tek kalemden yazdı; çünkü o görevinin emeğini hakkıyla vermişti ve bunun için de emeğinin hakkını almalıydı.

Fazıl Bey, Batman’dan kopmadığını, Ankara’da olsa da sıklıkla Batman basınının web sitelerinden Batman’ı takip ettiğini söyledi. Bir ara söz 3 Mayıs’ta üniversiteye hazırlık öğrencileri için düzenlediğimiz (Ortak Çözüm Dergisi’nin) “Kariyer Günü” etkinliğine geldi ve bize Milli Eğitim Müdürünün, eğitim için bu büyük etkinliğe desteğini sordu, ben de Sayın Müdürüm; Siz gideli yıllar oldu, sizden sonra da Batman’a Milli Eğitim Müdürü atanmadı (!)…