Diyarbakırspor’a yapılanlar bölge

halkına yapılmış en büyük hakarettir!

 

Diyarbakırspor’un deplasmanda karşılaştığı Bursaspor maçı sırasında Bursasporlu taraftarların ırkçı ve Kürtleri hedef alan sloganları Diyarbakır’da olduğu gibi bölgede de büyük tepkiyle karşılandı.

Diyarbakırspor’a yapılanlar, bölge halkına yapılan en büyük hakarettir.

Sadece Diyarbakır’ı değil, bu bölgede yaşayan insanları yani Kürtleri, potansiyel suçlu görme anlayışı var…

Spor’un dili ve ırkı olmaz.

Spor toplumsal barışın olduğu şu günlerde en güzel araçlardan biridir.

Spor’un da, siyasetinde bir mekanı vardır.

Atalarımız: “Spor, sevgi barış ve kardeşliktir” der.

Nerde kaldı spor’un sevgisi ve barışı?

Diyarbakırspor Başkanı Çetin Sümer, Bursaspor taraftarının maç boyunca ırkçı ve siyasi tezahüratlarının Diyarbakır halkını rencide ettiğini söyleyerek, Bursaspor’un ceza almaması durumunda ligden çekilme konusunda kararlı olduklarını dile getirdi.

Diyarbakırspor’un başına gelenler ilk değil. Geçen yıl Konyaspor maçında da aynı manzaralar ve aynı hakaretler söz konusuydu. Zaman Diyarbakır’ın dışında Gaziantepspor’da aynı sorunlarla karşı karşıya gelmekte.

Bu sezon ligin üçüncü haftasında Fenerbahçe maçından sonra da Diyarbakır’da birkaç kişinin yapmış olduğu hareketler günlerce TV ekranlarında temcit pilavı gibi ısıtılıp ısıtılıp dile getirilmişti. Bursa’da yaşanan olaylar ise yaygın medyanın Diyarbakır’daki ilgisini çekmediğini gözlemliye biliyoruz.

Diyarbakırspor’u babalarıyla desteklemeye gelen iki çocuğun, babalarına sarılma fotoğrafı çok ilginçti. Çocuklar adeta “Burası yabancı bir ülke mi? Yabancı bir ülkenin maçına mı geldik?” diye düşünürler…

Diyarbakırspor Başkanı Çetin Sümer, söylediklerinde haklı

Neden haklı?

Başkan Sümer, “Biz Türkiye’nin takımıyız. Bizi bu şekilde olayların içine çekmeye çalışanlar başaramayacak. Hepimiz kardeşiz. Spor’a nifak tohumları sokmak isteyenler emellerine kavuşamayacak. Bursa’da sanki başka bir ülkenin takımıymışız gibi bir uygulama yapıldı.”
Toplumsal barış sürecinden bahsedilen bir dönemde Diyarbakırspor formasını giyen 31 futbolcudan sadece dördü bu bölgenin çocukları.

Çok ilginçtir ki önceki gün NTVspor’da Diyarbakırspor’un Ekvatorlu file bekçisi Aragon Espinoza canlı yayında söylediği sözler herkesin kulağına küpe olmalı: “Yıllardır top oynuyorum. Hiçbir ülkede böyle bir manzarayla karşılaşmadım.”

Diyarbakırspor’da oynayan futbolcuların dört’ü hariç hiç biri ne Kürtçe bilir, ne de bu bölge halkının sorunları bilmez.

Evet, umarız Bursa stadında Diyarbakırspor’a yapılan çirkin hareketler son olur. Bölge takımlarının da birlik ve beraberlik içinde hareket etmelerinin zamanı geldi…