SOKAKTAKİ İLK FİĞÜRLER YOK
Aslen Suriyeli mimar Nesrin Özdemir’in peyzaj çalışmalarını yaptığı ‘Sanat Sokağı’ 2003 yılında açılmıştı. Turgut Özal Bulvarı ile eski SSK Hastanesi’ni bir birine bağlayan Batman Lisesi Caddesi, yıllar öncesinde yapılan düzenlemelerle kentin en gözde yaşam alanlarından biri haline getirildi. Sanat Sokağı’nın açıldığı ilk yıllarda; güzergaha yerleştirilen birçok figür ve dekoratif unsur ise günümüzde yerini farklı düzenlemelere bıraktı. Yapıldığında zemini Arnavut taşı olan o sokak, yayaların şikayeti üzerine elden geçirilmişti. Bir dönem Batmanlıların uğrak noktası olan ve açıldığı yıllarda büyük ilgi gören sokak, aradan geçen 23 yılda önemli ölçüde değişime uğradı. Dönemin Belediye Başkanı Hüseyin Kalkan, Batman’a ilk Sanat Sokağı’nı kazandıran Belediye Başkanı olarak tarihe geçmişti.
Next





