“Kafein içeren içeceklerden uzak durulmalı”

Medicalpark Batman Hastanesi Üroloji Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Murat Atar, ‘idrar yanması’ şikayetleriyle ilgili açıklamalarda bulundu.

02 Temmuz 2018 Pazartesi 16:26
909 Okunma
 “Kafein içeren içeceklerden uzak durulmalı”

Medicalpark Batman Hastanesi Üroloji Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Murat Atar, ‘idrar yanması’ şikayetleriyle ilgili açıklamalarda bulundu. Bol sıvı tüketiminin önemine dikkat çeken Atar: “İdrar yanmasını geçirmek için su içmek, en ucuz, en sağlıklı ve en güvenilir yöntemdir. Özellikle idrar yolları enfeksiyonu olanlar, taş düşürenler ve kum dökenler için etkili olacaktır. Ciddi enfeksiyonlarda tek başına yeterli olmasa da iyileşme hızını arttırıp idrar yollarında çoğalan bakterilerin temizlenmesini sağlayacaktır. Örneğin, idrar yolları enfeksiyonu için antibiyotik tedavisi alanlar bol su içerek daha hızlı iyileşebilirler. Bol su içmek, atık madde oranı daha düşük, daha az konsantre (daha berrak) bir idrar oluşturacaktır. Bu berrak idrar, mesane için daha az tahriş edici olacağından idrar yanması geçecek veya azalacaktır. Günde en az 8 bardak su içmelisiniz. Kafein içeren içeceklerden uzak durmak idrar yanmasına iyi gelecektir. Kola, kahve, çay gibi kafein içeren içecekler idrar kesesinde irritasyona (tahrişe) neden olarak idrar yanmasını arttıracaktır. Sık idrara gitmek idrar yolları enfeksiyonu olanlarda sık karşılaşılan bir şikayet olsa da, aslında bir savunma mekanizmasıdır. Sık idrara gitmek idrar yollarında bakterilerin yerleşmesini ve çoğalmasını engeller. Sonuçta rahatsız edici olsa da idrar yanmasına iyi gelecektir” dedi. (Abdullah Türeli)

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.