Batman Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından, çevre kirliliğinin önlenmesi, çevre bilincinin geliştirilmesi, geri dönüşüm uygulamalarının yaygınlaştırılması ve Sıfır Atık Yönetim Sisteminin desteklenmesi amacıyla düzenlenen “Okullar Arası Ödüllü Atık Pil Toplama Kampanyası” tamamlandı. 01 Ekim 2025-30 Nisan 2026 tarihleri arasında yürütülen kampanya kapsamında anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki 233 okulun yanı sıra telefon tamircileri, 5 adet pilmatik ve 4 adet 7 bölmeli Mobil Atık Getirme Merkezi aracılığıyla toplam 1.287,02 kilogram atık pil toplandı. Kampanyada en fazla atık pil toplayan okullar arasında; Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi: 290,00 kg, Batman Kız Anadolu Lisesi: 241,41 kg , Hürriyet Anadolu Lisesi: 196,63 kg Mevlana Anadolu Lisesi: 174,24 kg yer aldı. Dereceye giren okullara çeşitli ödüller verilirken, öğrencilerin çevre duyarlılığının artırılması ve geri dönüşüm alışkanlığının yaygınlaştırılması hedeflendi. Batman İmar ve Mücavir Alan sınırları içerisinde toplanan atık pil ve bataryalar, çevreye zarar vermeden bertaraf edilmek üzere TAP (Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği İktisadi İşletmesi)’ne gönderildi.
OKULLARDA 1 TONUN ÜZERİNDE ATIK PİL TOPLANDI
Batman Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından, çevre kirliliğinin önlenmesi, çevre bilincinin geliştirilmesi, geri dönüşüm uygulamalarının yaygınlaştırılması ve Sıfır Atık Yönetim Sisteminin desteklenmesi amacıyla düzenlenen “Okullar Arası Ödüllü Atık Pil Toplama Kampanyası” tamamlandı.
Bunlar da ilginizi çekebilir