“GERİLEYEN RAFİNERİ OLDUK”
Anavatan Partisi Genel Başkan Yardımcısı Ekrem Tüzün, Batman Rafinerisinin Koç döneminde gerilediğine dikkat çekti. Ülkenin ilk rafinerisi Tüpraş Batman’ın her geçen gün depolama tesisine doğru gittiğini söyleyen Tüzün; “Tüpraş ile TPAO’nun aynı çatıda olduğu dönemlerde Batman Rafinerisi'nde çalışan sayı 7000 ila 8000 arasıydı. Günümüzde ise ne yazık ki Tüpraş Rafinerisi'nde çalışanların sayısı 300'e kadar düştü. 1950'li yıllarda sanayini ilk temellerinin atıldığı Batman’dı. Aradan geçen 70 yılda sanayi ne yazık ki ilerleyemedi, geliştirilemedi. Bu alanda petrolün başkenti geride kaldı. Koç Holding’ten beklentiler büyük. Rafineriye ilave edilecek yan ürünleri işleyecek tek bir tesis yapılmadı” dedi.
“KOÇ'TAN YATIRIM BEKLİYORUZ”
Tüzün, sözlerini şöyle sürdürdü; “Koç Holding, Batman Rafinerisini aldığında herkes buraya tüm yakıt ürünlerinin işleyeceği ünitelerin yapılmasını bekliyordu. Ne yazık ki asfalt üretimi dışında bir yatırıma gidilmedi. Beyaz ürünün işlendiği rafineri neredeyse depolama tesisine dönüştürüldü. Buradan il yöneticilerimiz, Milletvekilleri ve STK temsilcilerine sesleniyoruz; buradan bir heyetle Koç'a gitmeye hazırız. Batman rafinerisinde siyah mahsulün yanı sıra beyaz ürünleri işleyecek ünitelerin yapılmasını istiyoruz. Petrolün olmadığı Kırıkkale’de coğrafyamızdan çıkarılan petrol işenip, tekrar bize getiriliyor. Biz artık asfalt deposundan ibaret bir rafineri olmak istemiyoruz. Bir zamanlar yakıt lojistik merkezi Batman’dı. Ne yazık ki Batman bu işlevini yitirdi. Tüpraş Batman geleceği için Koç'un kapısını çalmaya hazırız. Batman rafinerisi artık kan kaybetmesin. Rafineri bacalarının yeniden tütmesini istiyoruz.”