Eğitim, Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen Türkiye Diyabet Önleme ve Kontrol Programı çerçevesinde planlanırken, hastanedeki Diyabet Okulu eğitim programının koordinatörlüğünü Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Gülhan Akbaba üstlendi. Diyabet Okulu kapsamında düzenlenen eğitimlerde; Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanları, Diyetisyen, Psikolog, Fizyoterapist,Diyabet Eğitim Hemşireleri tarafından katılımcılara kapsamlı bilgiler aktarıldı. 2025 yılının ilk eğitim programı sonunda, Diyabet Okulu'na katılan 10 kişiye katılım belgeleri takdim edildi. Eğitim programında, diyabetin yönetimi, sağlıklı beslenme, düzenli fiziksel aktivitenin önemi, insülin ve ilaç kullanımı gibi konular ele alındı.
2025 yılının ilk 'Diyabet Okulu' eğitimi gerçekleştirildi
Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde, diyabetli bireyler ve yakınlarına yönelik olarak 2025 yılının ilk 'Diyabet Okulu' eğitimi düzenlendi. Eğitim programı, diyabet hastalığı hakkında farkındalık oluşturmak ve diyabetle yaşam kalitesini artırmak amacıyla gerçekleştirildi.
Bunlar da ilginizi çekebilir