“GENEL BAKIŞTA VERİM İYİ GÖZÜKÜYOR”
Batman Ziraat Odası Başkanı Nizamettin Aydiş, buğday hasadının başladığını belirterek: “Genel bakışta verim iyi gözüküyor. Belki yer yer bazı tarlalarda protein düşüklüğü yaşanabilir ama genelde tarlaların durumu iyi gözüküyor. Protein düşüklüğü tüm tarlaları kapsamayabilir” dedi. Hasadın başladığı buğday tarlaları için umutlu konuşan Aydiş, bu yıl yüksek verim beklendiğini dile getirdi.
“REKOLTE BEKLENTİNİN ÜZERİNDE OLACAK”
Çiftçilerin arpa ve mercimekten sonra buğday hasadına da başladığını belirten Aydiş, şöyle konuştu: “Şu anda verim iyi gözüküyor. Dönümü 500 ile 600 kilo veren tarlalarımız var. Aşırı yağışlardan ötürü bazı tarlalarda üründe protein düşüklüğü söz konusu olabilir ama bu tüm tarlalar için geçerli değil. Genel bakıldığında buğday tarlalarında bu yıl beklentilerin üzerinde bir rekolte gerçekleşeceği açık.”