Yaklaşık 8 yıl önce Batman’da kavurucu sıcaklar hakimdi. Gölgede sıcaklığın 45 dereceyi aştığı bir zaman diliminde yolum bir vesileyle Van ilimize düşmüştü.

Van’daki serinlik, güzel hava görülmeye değerdi. Ramazan ayındaydık, iftarımızı Van’ın Edremit ilçesinde, göl kenarındaki bir lokantada açtığımızda soğuk hava nedeniyle üzerimize ‘şal’ almıştık.

Sayılı aylar sonra Ekim ayında büyük bir deprem yaşandı. Van’daki depremde yüzlerce insanımız hayatını kaybetti, binlercesi perişan oldu.

Batman halkı Vanlılara yardımda üzerine düşeni yaptı, takdire şayan yardımlar topladı. Yaklaşık 150 tır ve kamyon dolusu her çeşit ayni yardımı (Temel gıda, eski ve yeni elbiseler, beyaz eşyalar, yataklar, döşekler, battaniye vs) Van’a gönderdik.

Ayrıca kentimize göç eden Vanlı sığınmacılarımıza yardım için de duyarlı olduk, şahsen elimden gelen çabayı gösterdim.

Güzel dostluklarımız oldu.

Aradan yıllar geçtikten sonra bu kez dinlenmek için Van’a gittim.

Tatvan Öğretmenevi’nde iki, Van merkez Şişli Öğretmenevi’nde bir gece konakladık.

Tatvan, Ahlat, Adilcevaz, Van izlenimlerimi paylaşmak, bazı önermelerde bulunmak istiyorum.

Tanık olduğum bazı durumları analiz ederken, tespit ve önerilerimle daha iyi bir yaşam için katkı sunacağıma inanıyorum.

Öncelikle Batman-Van arasındaki karayolunun önemli bir kısmının hala beton asfalt yerine mucurlu olmasına üzüldüm.

Böylesi önemli turistik bölgelere giden yol, Karayolları’nın ayıbıdır.

Baykan’dan sonra güzelim bir vadiden geçtik. Viyadük ve yol çalışmalarına tanık olduk.

Meğer o güzelim doğa harikası vadi baraj gölü altında kalacakmış…

Doğaya bu kadar saygısızca yaklaşım inanılır gibi değil…

Yıllar önce dağları aşarak Van’a gitmiştim. Bitlis-Tatvan arasındaki iki uzun tünelin hizmete girmesi nedeniyle hem yolumuz kısaldı, hem daha rahat yolculuk yaptık. Bu gelişme nedeniyle Karayollarının hanesine artılar yazdım…

TATVAN ÖĞRETMENEVİ’NE ÖNERİLERİM…

Tatvan Öğretmenevi’nin sahile sıfır ve mükemmel bir bahçesinin olduğunu öğrenmiştim. Rezervasyonumuzu yaptıktan sonra bahçesine indik. Gerçekten elma, armut gibi meyve ağaçlarının da olduğu mükemmel bir bahçesi vardı.

Personelleri güler yüzlü ve saygılı insanlardı. Öğretmenevi’nin daha iyi şartlara ulaşması için (belki bu yazım idarecilerine ulaşır) önerilerim var.

Daha kaliteli baza yatakları ve daha temiz yorgan, çarşaf, örtüler olmalıdır.

O renkli yorgan ve döşekler artık tarihe karışmalıdır.

Yaklaşık 100 kişinin konakladığı Öğretmenevi’nde öğle ve akşam yemeklerinin çıkarılmaması idare için eksikliktir diye düşünüyorum.

Tatvan gibi sadece öğretmenlerin değil, turistlerin de konakladığı, mükemmel bahçeye sahip Öğretmenevi’nin yemek çıkarması çok zor bir şey mi?

Sadece sabah kahvaltısı veriliyordu. O kahvaltıyı öğretmenlere verdikleri için onlar adına utandım…

Fotoğrafını çekmişim ama paylaşmak istemem. İki dilim sararmış salatalık ve iki dilim domatesi servis etmek, öğretmenlere saygısızlıktır.

Öğretmenevleri kar amaçlı yerler değildir. Eğitimcilere hizmet mekanlarıdır. Van/Şişli Öğretmenevi gibi açık büfe kahvaltı hizmeti vermelidirler. Çünkü yatış ücretleri hemen hemen aynıydı.

TATVAN SAHİLİNDEKİ LAĞIM KOKULARI!..

Tatvan’a vardığımız ilk gün hava fırtınalıydı. İyi bir yağmur da o gün yağmıştı.

Ertesi gün Tatvan sahilinde dolaşmaya çıktık. Sahil boyunca Mersin gibi güzel bir yürüyüş kordonu ve yeşil alanlar, dinlenme tesislerini gözlemledim.

Ancak Van Gölü’nün kenarından geçerken burnumuza gelen aşırı pis kokulardan dolayı neredeyse kusacaktık…

Pis kokunun kaynağını bulmak için harekete geçtiğimde, Tatvan’ın bütün atıksuları, lağım/kanalizasyon sularının Van Gölüne arıtmasız bırakıldığına tanık oldum…

Tatvan sahili boyunca birkaç yerden lağımlar göle akıyordu. Gölün sahil kesimi çok açık, bariz bir kirlilik, çevre katliamı gerçeğine Tatvanlıların nasıl seyirci kaldıklarına şaşıyorum…

Batman’ın bütün evsel atık suları da ne yazık ki Batman Çayı’na sadece fiziksel arıtmadan geçirilerek bırakılıyor. Kimyasal ve biyolojik arıtma olmadığından, bu kentin Tatvan’dan bir farkı yoktur…

Yakın zamanda bu kentin de Tatvan gibi büyük bir gölü olacak. Lağım sularımız o gölü kirletecek, şimdi Dicle’yi kirlettiği gibi…

Buradan Tatvan ve Batman belediyelerine çağrıda bulunuyorum; bu ayıp zaten kentlerimize yakışmaz. Ancak halkın sağlığıyla oynanmamalıdır. Yasalara göre de zaten suları böyle kirletemezsiniz…