KENTLİLEŞTİK YA SONRASI?
Yapılan son nüfus sayımı sonuçlarına göre Türkiye de Belediye sınırları dâhilinde yaşayan vatandaşlarımızın nüfus oranları %82.99’dur. Bu oran Türkiye’de artık nüfusun ezici çoğunluğunun şehir merkezlerinde yaşadığını göstermektedir. Yani uygar toplumum yaşam tarzını yakalayabilme şansına sahip toplumsal bir düzenleme başarı ile sonuçlanmış görünüyor. Duruma sadece nüfus hareketliliği açısından bakarsak başarılı bir tablo ile karşı karşıyayız. Tarım merkezli bir toplumsal yapıdan sanayi ve ticarete yönelik bir yapıya yönelmeyi sağlamış durumdayız. Oran irdelendiğinde vatandaşlarımızın %17,01’lik bir bölümünün kırsalda yani köylerde yaşadığı görülüyor ki bu oran hükümetlerin tarım kesimini %10’lara indirgeme politikalarına da uygun görünüyor.