‘Ölü fay’ yatırıma engel değil

Hastanenin zemin raporu sonuçlandı, zeminde 10 bin yıllık ‘ölü fay’ tespit edildi.

17 Ağustos 2015 Pazartesi 17:59
2269 Okunma
‘Ölü fay’ yatırıma engel değil

** Zeminindeki çatlaklıklar nedeniyle temel atma çalışmaları durdurulan yeni Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi’yle ilgili rapor, Toplu Konut İdaresi’ne teslim edildi.

 

** Önümüzdeki günlerde ayrıntılı açıklanacak raporda yatırımın yapıldığı alanın büyük bölümünde fay hattı olduğu netleşti. 10 Bin yıllık ‘ölü fay’ yatırıma engel değil.

 

RAPOR TOKİ’DE
Yaklaşık 10 ay önce Gültepe mahallesinde temel kazma çalışmalarına başlanan ve zemindeki çatlaklıklar nedeniyle yapımı durdurulan 11 katlı yeni Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi zeminiyle ilgili yapımcı firmanın yaptığı incelemeler tamamlandı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden uzman bir ekibin raporunu, ABD’den özel bir şirketin de onaylamasının ardından çıkan zemin raporu, Toplu Konut İdaresi’ne teslim edildi.

 

10 BİN YILLIK ÖLÜ FAY
Raporda yeni Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi zemini ile bölgedeki bazı yatırımların zemininden 10 bin yıllık ‘ölü fayın’ geçtiği tespit edildi. Fayın geçtiği ve çatlaklıkların oluştuğu alanlar, enjeksiyon yöntemiyle doldurularak yatırımın yapılabileceği öğrenildi. Bazı il yöneticileri ise TOKİ ile firma arasında enjeksiyon yapılacak alanın belirlenmesinden sonra çalışmalara devam edileceği belirtildi. (Barış Arslan)

 

Son Güncelleme: 17.08.2015 18:37
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Batmanlı 2015-08-27 19:16:54

modern şehirlerde hastane gibi yerler yuksek temiz havadar ve şehrin gürültüsünden uzak yerlere inşa edilirken batman daki rantçı yöneticilerimizi ise üç kuruş daha ceplerine indrmek uğruna hastanelerimizi işe yaramaz çukur mahalleye inşa ediyorlar o hastaneleri oraya inşatta ısrar eden hrsız yöneticilerimizi kınıyorum üç kuruş fazla kazanmak uguruna şehrin geleceğiyle bukadar oynadığınız için allah belanızı versin.

Avatar
zorlu 2015-08-21 20:37:33

ordaki arazide fay hattı diye bişey yok arazi uygundur ve bazı kişiler orda yapılacak hastaneyi kendi arazilerine taşımak için öyle bir yola baş vurdular yada firma sahibi fay hattı var diye güçlendirme yapılması gerekir diye daha fazda para almak için öyle bir yola baş vurdular fay hattı olsaydı orda yapılan bölge hastanesi ve adliye sarayı bide birsürü bina var orda onlarda hiçmi denetlenmeden mi yapılıyor

Avatar
ÜMİT IŞIK 2015-08-19 21:11:54

10 bin yıllık fay ölü değil diridir! Rapor sonucunu görmedim. Haberinize göre raporu hazırlayan zat pek te jeolojiden anlamiyor! Fay denilen kırık düzlemi; Miyosen yaşlı Şelmo Formasyonunu kesiyor (Günümüzden 23,03 ila 5,33 milyon yıl öncesine karşılık gelir). Bu yaşta veya daha genç faylar aktiftir! Fay diyorsa ölü olmaz diridir. Eger ölü ise fay değildir. Kaldı bu çok genç fay tarif ediyor arkadaş. 10 bin yıl. Yani aktivitesi devam ediyor demek. Literatürde bu böyledir. Merak eden literatür karıştırabilir. İnsanları enayi yerine koymasınlar.

Avatar
Batmanli 2015-08-19 04:08:46

Bakınız Batman'ın birçok bölgesi müsait. Örnegin Yeni Otogar Arkası Müsait. Hem Batman'a Yeni Bağlanan Koylere Hem de Batman'ın En Büyük Mah. Kültür Mah. Yakın.

Avatar
Sinasi 2015-08-19 04:05:11

Batman'ın özel hastaneleri hariç devlet hastanelerini neden aynı bölgede yaparlar. Kenar Mah. Kalp krizi geçiren biri nasıl hastaneye yetiştirilecek?

Avatar
Batmanli 2015-08-19 00:47:38

Editör gerçek sözlerimi editledi...umarım bu yaziyi yayınlar...hastane seçim yatırımı idi... Kadın ve çocuk hastanesine çok ihtiyaç var ama malesef alman hastanesi oyunundan sonra fay oyunu batmanı mağdur ediyor...

Avatar