**Ne yazık ki bizler yaşadığımız deprem felaketlerini çok çabuk unutuyoruz ve depremlerin ne ocaklar söndürdüğüne dair tedbir almıyoruz. Elazığ ve Malatya’daki yıkım ve gözyaşı manzaraları hepimizi sarstı…

**Batman, son yılların belki de en ilginç kış mevsimini yaşıyor. Bir taraftan bahar bir taraftan da kış havasının yaşandığı günlere tanıklık ediyoruz. 15 Kilometre ötedeki Raman dağı geçit vermiyor ama hemen karşısında ekili alanlar ise filizlendi..

FELAKETLERİ ÇABUK UNUTUYORUZ
Cuma akşamı saatler 20.55’i gösterdiğinde sadece Elazığ ve Malatya değil, tüm bölge beşik gibi sallandı…

Depremin şiddeti korkunçtu. 6.8’lik deprem, kuşkusuz Elazığ ve Malatya’yı vurdu ama bir o kadar da bu felaketlere hazır olmayan şehrimiz de sallandı.

Batman, ikinci deprem kuşağında yer alıyor.

Daha önce Esentepe dibindeki fay hattı, 150 yıl önce kırılmıştı. Batman’ın Sason ve Kozluk ilçelerindeki Doğu fay hattı ile paralel bir hat daha var.

Aman dikkat…

Merkezin üssü Elazığ’dı ama sosyal medyadaki paylaşımlar sanki deprem Batman’da olmuş algısı yarattı.

40 Saniye süren o an, Batman’ın cadde ve sokaklarını ana-baba gününe dönüştürdü. Turgut Özal bulvarında ve çevresindeki yollarda trafik tıkandı. Binlerce vatandaş araçlarıyla neredeyse şehri terk edecek haldeydi.

Depremin kısmen salladığı Batman’da panik üst seviyedeydi.

Ne yazık ki bizler yaşadığımız deprem felaketlerini de çabuk unutuyoruz. Depremin yarattığı ağır tahribatlara karşı hiçbir tedbir almıyoruz.

Fay hatları üzerinde yeni binalar inşa ederek, yeni can kayıpları için beton tabutluklar hazırlıyoruz.

Şunu hiç unutmayalım; bir gün deprem olduğunda şehrimizde yaşanacak her bir can kaybı, hepimizin vebali olacak.

Elazığ ve Malatya’da hayatını kaybedenlere Allah’ta rahmet, yaralılara da acil şifalar diliyoruz.

BATMAN OVASINDA FARKLI KIŞ
Deprem şokunu üzerimizden atamadan yolunu tuttuğumuz Raman Dağı, beyaza bürünmüştü.

1288 Metre yükseklikteki Raman dağı eteği kardan geçit vermiyordu. Yanı başındaki şehir çöplüğünün ayıbını ise kar yağışı örtmüştü. Yakıtlı (Zeve) köyüne varmadan aşırı buzlanma yolu trafiğe kapatmıştı. Kar kalınlığının yer yer 30-40 santimetreyi bulduğu Raman dağından Batman ovasına bakınca iki manzaraya tanık olduk.

Dağda kar, ovada bahar vardı…

Son yılların en ilginç kış mevsimine tanıklık ediyoruz.

Raman dağının hemen arkasındaki Ilısu baraj gölüne dönüşen Dicle nehri artık eskisi gibi akmıyordu. Durgun su, Hasankeyf’i farklı bir mevsimle buluşturmuştu.

Hakkari’den Batman ovasına gelen göçerler ise sürpriz kış manzarasına şaşırmıştı. Binlerce büyük ve küçük baş hayvanın yem derdine düşen Hakkarili Ahmet Altay ve yakınları, bizlere dert yakındı.  Sohbet esnasında Elazığ depremine de değinen Altay: “Çadırlarımızda televizyon var. Gelişmeleri takip ediyoruz. Çadırda bile depremi hissettik. Allah bu soğuk havada o insanların yardımcısı olsun” diyordu…

HER MEVSİMİNDE KONUK AĞIRLIYOR
3300 Nüfuslu Hasankeyf, artık yeni yerleşim biriminde.

Yaşamın başladığı yeni Hasankeyf’e de bu yıl yağan kar, ilçe sakinlerini şaşırtmıştı.

Hasankeyf’ten geçerken yanımıza yaklaşan bir ilçe sakini, Hatay, Mersin ve Adana’dan gelen yerli turistleri işaret ediyordu;

“Bakın Hasankeyf’e her zaman turist geliyor. Yeter ki biz ağırlamasını bilelim. Arkeopark alanımızı iyi tanıtırsak yılda 1 Milyon’un üzerinde turist buraya gelir…”

Vali Hulusi Şahin de 2020’nin Hasankeyf’in tanıtım yılı olacağına sık sık işaret ediyor.

Hasankeyf Belediye Bakanı Abdulvahap Kusen de tanıtım için ellerinden geleni yapacaklarını belirtiyordu.

Batman Çağdaş’ın bugün ki özel haberinde de yerli turistlerin kış mevsimine rağmen Hasankeyf ilgisine dikkat çekiyor.

Artık kabullenmek gerek; Hasankeyf’te bir dönem sona erdi. Yeni dönemde Hasankeyf iyi tanıtılarak artık turizmden istediği pay alınmalı...