SU SORUNU KAPIDA
Dicle Elektrik Dağıtım (DEDAŞ) elektrik borcunu ödemeyen bazı ilçe ve beldelerin elektriğini kesti. Batman’ın büyük ilçesi Kozluk’un da aralarında bulunduğu bazı ilçe ve beldelerin de bulunduğu belediyelerin şartelleri DEDAŞ tarafından indirilince, yerleşim birimlerinde su sorunu da gündeme geldi. Kozluk Belediye Başkanı Veysi Işık, geçmiş dönemlere ait Belediye’nin yaklaşık 60 milyon TL elektrik borcunun olduğunu ifade etti. DEDAŞ’ın güncel faturalarını ödediklerini söyleyen Başkan Işık; “Maalesef geçmiş dönemlere ait ödenmeyen faturalar yüzünden DEDAŞ’ın kesintisiyle karşı karşıya kaldık. Geçmiş döneme ait borçları yapılandırmaya çalışacağız” dedi..
BEŞİRİ BELEDİYESİ’NDE BORÇ 120 MİLYON TL
Beşiri Belediye Başkanı Alparslan Karabulut, geçmiş dönemde biriken 126 milyon TL borç yüzünden elektriklerinin kesildiğini söyledi. Okulların eğitim-öğretime açıldığı dönemlerde DEDAŞ’ın elektriği kesmeye yönelik uygulamasına anlam veremediğini söyleyen Başkan Karabulut, sözlerini şöyle sürdürdü: “Göreve geldiğimizden bu yana Belediyenin faturalarını gününde ödedik ama geçmişte biriken bir borcun bu döneme denk getirilmesine anlam vermekte zorlanıyoruz. Yakında GES projesiyle Belediyemizin enerjisini karşılayacağız. GES’ten sağlayacağımız enerjiyi borcumuz karşısında DEDAŞ’a vereceğimize yönelik teklif getiriyoruz. DEDAŞ nedense bu önerimize yanaşmıyor.”