YENİ MERKEZE DOĞRU
Batman Mobilyacılar Derneği Başkanı Ekrem Aksoy ve dernek yönetim kurulu üyeleri, Vali Ekrem Canalp’i ziyaret ederek kurulması planlanan Batman Mobilya ve Tasarım Merkezi Projesi hakkında bilgi verdi. Ardından Vali Ekrem Canalp başkanlığında gerçekleştirilen değerlendirme toplantısına dernek üyeleri ile proje mimarları da katıldı. Toplantıda, Batman Çayı kenarında yer alan Lojistik Merkez bölgesinde yaklaşık 80 dönümlük alanda hayata geçirilmesi planlanan proje tüm yönleriyle ele alındı. Mobilya sektöründe faaliyet gösteren yaklaşık 80 girişimcinin katkı ve talepleri doğrultusunda şekillenen merkezin, sektörün gelişimine yön verecek modern bir ticaret ve tasarım üssü olması hedefleniyor.
YAŞAM ALANIYLA BİR ARADA OLACAK
Batman Çayı kıyısında, Lojistik Merkez ve Mavi-Yeşil Batman projesi ile bütünleşik şekilde planlanan Mobilya ve Tasarım Merkezi, estetik şehircilik anlayışıyla tasarlanarak kente yeni bir cazibe merkezi kazandıracak. Proje kapsamında mobilya teşhir ve satış alanlarının yanı sıra tasarım ofisleri, üretim birimleri, rekreasyon alanları, sosyal donatı alanları, kafeler ve yaşam alanları da yer alacak. Valilikten yapılan açıklamada; “Hayata geçirilecek merkez sayesinde Batman’ın mobilya sektöründe marka değerinin yükseltilmesi, tasarım odaklı üretimin teşvik edilmesi, sektör temsilcilerinin aynı çatı altında toplanarak daha güçlü bir ticaret ağı oluşturması ve yeni istihdam alanlarının oluşturulması amaçlanıyor. Aynı zamanda kent ekonomisine canlılık kazandıracak proje, Batman'ın bölgesel ticaret merkezi olma hedefini de güçlendirecek” denildi.