YAŞAM

Aylar önce köprünün ayakları görünüyordu…

Batman Çayında su debinin yükselmesiyle Batman-Diyarbakır il sınırındaki Zilek köprüsünün yarısı su altında kaldı.

Abone Ol

SU HAVZASI DOLDU

Son iki aydır şiddetli yağışların etkili olduğu Batman’da il sınırındaki baraj ve akarsuların su debileri üst seviyeye çıktı. Üç ay öncesine kadar dibi görülen ve köprü ayakları dışarıda olan 1944 yılında inşa edilen ve 10 kemerli Zilek köprüsü, debisi yükselen Batman Çayı ile Ilısu baraj havzasının birleştiği alanın büyük bölümü gölü andırdı. 524 Su kodu olan Ilısu-Veysel Eroğlu baraj gölü havzası son yılların en yüksek su seviyesi yükseldi. Daha önce baraj havzası çevresinde seracılık yapan çiftçilerin bir bölümü, su seviyesinin yükselmesiyle bu yıl ürün ekimi yapmadı.