YAŞAM

50 Yıl aradan sonra Batıraman’da dağ keçisini gördü

Batıraman Dağı eteklerinde bitkin halde bulduğu dağ keçisine sahip çıkan Kuyubaşı-Cigerlo Köyü Muhtarı Vehbi Gönülaçar, yarım asır aradan sonra bölgede yeniden dağ keçisi görmenin sevincini yaşadı. Doğasever muhtar, dağ keçisini Doğa Koruma Müdürlüğü ekiplerine teslim etti.

Abone Ol

DOĞASEVER MUHTAR

Batman merkeze bağlı Kuyubaşı-Cigerlo Köyü muhtarlığını yarım asırdan fazla süredir yapan Vehbi Gönülaçar, çocukluk ve gençlik yıllarında gördüğü dağ keçisini yıllar sonra yeniden görmenin heyecanını yaşadığını söyledi. Batıraman eteklerinde bitkin halde gördüğü dağ keçisini alarak Doğa Koruma Müdürlüğü yetkililerine teslim eden Gönülaçar, şöyle konuştu: “Doğup büyüdüğüm Batıraman’daki köyümüzün çevresinde dağ keçisini yıllar sonra görmek beni heyecanlandırdı. Bir ağacın gölgesine sığınan dağ keçisi bitkin vaziyetteydi. Dağ keçisini önce evimin bahçesine getirdim. Daha sonra jandarmayı bilgilendirdim. Jandarma ekipleri, Doğa Koruma Teşkilatı’ndaki yetkilileri çağırarak bitkin vaziyetteki dağ keçisini alıp götürdüler. Bitkin olan dağ keçisine su başta olmak üzere yiyecek de verdim. Dağ keçilerini yıllar sonra Batıraman eteklerinde görmek beni son derece mutlu etti.”