YAŞAM

1990’larda Batman-Diyarbakır yolu

Batman Kozluk-Diyarbakır yolu 2000’li yılların başına kadar tek şeritti. 2003 yılında Batman’a atanan eski Vali ve İçişleri Bakanı Efkan Ala, geçmişte sayısız kazaların yaşandığı güzergahı “duble yol” statüsüne kazandırmıştı.

Abone Ol

23 YIL ÖNCE DUBLE YOLA DÖNÜŞTÜRÜLDÜ

Batman-Kozluk-Diyarbakır yolu 2003 yılında duble yola kavuşan ilk güzergahtı. 2000’li Yıllara kadar çok sayıda trafik kazasının yaşandığı Diyarbakır yolu; 2003 yılında dönemin Batman Valisi Efkan Ala, tarafından duble yol statüsüne kavuşturulmuştu. 23 Yıl önce tek şerit olan eski Diyarbakır yoluna sıfır olan tepelerin etrafına da istinat duvarları çekilmişti. Eski yol güzergahında 2000’li yılların manzarasından bu kare arşivlerde yerini aldı.